Dag 2 Las Vegas – Seattle

0 reacties

Vandaag weer vroeg uit de veren en door naar Seattle. We hebben een vroege vlucht om 7:55 naar Seattle op deze zondag. Het is in elk geval heel erg druk op de luchthaven. Wij zijn er om 6:00 uur en er staan al flinke rijen van wachtende mensen. Volgens onze taxi chauffeur komt dit vanwege de fight night die er gisteren is geweest (UFC) heeft plaatsgevonden.

In elk geval duurt het even voordat we door de incheck heen zijn. Na het inchecken even lekker een broodje gegeten op de domestic terminal (zien we die ook eens ipv de internationale) en vervolgens door naar Seattle.

In Seattle aangekomen moeten we eerst de huurauto op gaan halen bij National.

We hebben bij National gereserveerd via usareisen.de omdat zij maar $250,- voor de one-way rekenen. De auto wordt uiteindelijk in Las Vegas achtergelaten, dus het is vandaar dat dit aardig wat in de kosten scheelt. Omdat ik specifiek een Jeep Grand Cherokee wil en die niet in de rij staat moeten we even wachten. Ik vraag een jongeman of er misschien eentje staat die nog gewassen moet worden en na een minuut of 10 komt er een fris gewassen grijze Grand Cherokee voorgereden. Das mooi, we kunnen vooruit!

De auto is opgehaald. Mooie Jeep Grand Cherokee! http://t.co/BzAgvjEZ

Vervolgens gaan we op zoek naar het graf van Jimi Hendrix. Dat ligt hier in Seattle.
Fenny is al haar hele leven groot fan van Jimi Hendrix en heeft zelfs het eindexamen muziek over Jimi gedaan. Het ligt op een mooie locatie met veel groen. Er is een hele mooi plek ingericht. Het is er helemaal niet druk en het is ook heel mooi bijgehouden allemaal. Een bijzondere ervaring om het graf te zien.

En meteen even lunch bij de subway. http://t.co/6HMiabAL

Nadat we het graf hebben gezien gaan we op zoek naar ons hotel. We hebben het Hampton Inn Seattle-North/Lynnwood. Dit ligt een beetje aan de noord kant van Seattle. We hebben hiervoor gekozen om we morgen aan de noord kant weer Seattle uit moeten richting Vancouver. Daarnaast ligt het ook nog vlak bij de Boeing fabriek in Everett.

Nadat we de koffers bij het hotel hebben achtergelaten zijn we op pad gegaan naar de Boeing fabriek.

Het is een zeer indrukwekkende toer die we krijgen. We gaan de hallen in waarin de Boeings staan die op dat moment worden gemaakt.
Die hallen zijn het grootste overdekte gebouw ter wereld. Ze zijn zo groot dat zich in het begin wolken vormden in de hal. Dat hebben ze inmiddels wel onder controle. Het is een erg indrukwekkend gezicht.

Nadat we de tour bij de Boeing fabriek hebben gedaan, gaan we nog op weg naar Downtown. Daar staat nl de landmark van Seattle, The Needle. Daar willen we natuurlijk ook een keer op zijn geweest als we toch in Seattle zijn.

Het uitzicht vanaf de toren is schitterend. We lopen een rondje en gaan dan weer op pad terug naar ons hotel. We zijn inmiddels bekaf en toe aan slaap. Morgen gaan we de grens over naar Canada!