Dag 2 Montreal – Ottawa

0 reacties

Onderdeel van onze roadtrip Herfstkleuren in Canada

Vandaag dag 2. De route gaat van Montreal naar Mont Tremblant en van daaruit door naar Ottawa.

De route begint erg mooi. We rijden via de 117 een mooie route naar het Noorden. Onderweg stoppen we in St Jerome waar een mooi kerk staat en ze toevallig ook de lokale marathon aan het lopen zijn.

We gaan verder naar het noorden en komen langs Parc de la Riviere Doncaster. Een heel erg mooi park waar we uitstappen en een hike gaan maken. Hier zien we voor het eerst al het moois van de fall foliage van dichtbij. We hebben bij de hike eerst een deel naar de stroomversnelling in de rivier gelopen en daarna route nr 4. Die zou redelijk goed te lopen moeten zijn, maar het is een flink hike waar af en toe redelijk geklauterd moet worden over wortels, boomstammen, balken en bruggetjes. Maar het was zeker waard met al die mooie kleuren terwijl je er zelf midden tussen in staat.

Na de wandeling zijn we doorgereden naar Mont Tremblant. In eerste instantie naar het echt dorpje wat iets lager ligt. Daar hebben we de kerk bezocht en twee kaarsjes opgestoken bij het Maria beeld. Na wat door het dorpje te zijn gelopen zijn we doorgereden naar de top van de berg waar het een drukte van belang is. Het parkeren van de auto kost $20,- en het is er super druk.

Het lijkt een beetje op Monschau tijdens een druk weekend. Dat is dus niks voor ons… We rijden er even rond, zien het kabelbaantje maar besluiten die maar snel aan ons voorbij te laten gaan. We gaan weer naar het zuiden op weg naar Ottawa.

Onderweg komen we in Brebeuf nog langs een hele mooie waterval die zo onder de brug door stroomt waar wij overheen rijden. Een leuke stop waar we nog wat foto’s en een video maken.

Daarna door naar het zuiden waar we nog even stoppen in het dorpje Montebello. Daar treffen we een marina waar een aantal mensen aan het vissen zijn in het meer. Ze zien er vrij profi uit met pick-ups en een flink stuk plastic felgekleurd aas met aardige haken eraan. Als daar een vis aan moet komen, dan moet die vrij groot zijn. Nadat we even staan te kijken heeft één van hen beet! Het is een aardige worsteling en dat ding is echt bijna 2 meter lang. Net toen hij het beest op de wal wil halen schiet hij los en hij probeert er nog vast te grijpen maar helaas. Als we een praatje met hem maken geeft hij aan dat ze op Musky en Pike vissen. Dat is een Amerikaanse soort snoek en de grootste vis die in het meer zwemt. Deze was zo’n 2 meter volgens hem en hij laat een filmpje zien wat hij stop zet waaruit blijkt dat het idd een erg grote vis is. In elk geval zo groot dat zijn aas (dat plastic felgekleurde ding met al die haken) volledig aan gort is. Maar goed, hij zet er weer nieuw aas aan (nog feller deze keer) en gaat weer aan de slag. Wij houden het voor gezien, wensen hem succes en rijden door naar Ottawa.

Aangekomen in Ottawa merken we al dat we niet via de rijkste buurt de stad binnen rijden. Op diverse plekken komen we zwervers tegen en zitten mensen op de grond aan het bier. Bij de stoplichten komen er een enkele bedelaar langs met een kenmerkend kartonnen bord. Herkenbaar in een grote stad. Wij zijn echter op zoek naar ons favoriete merk diner Denny’s!

Daar zijn we al lang niet meer geweest omdat Amerika al zo lang dicht is voor buitenlanders. Op de weg naar ons hotel zit er eentje, dus daar willen we langs. Het blijkt niet zo’n goede buurt te zijn, maar ach als het eten maar goed is 🙂 Ze nemen het in deze vestiging niet zo nauw met de covid maatregelen en Ja roepen op de vraag of we gevaccineerd zijn is al voldoende om binnen te komen. Geen ID nodig. Zitten in een booth en zich op de auto kan ons niks gebeuren en eten we super lekker een echte Denny’s maaltijd met heerlijke appetizers en een skillet. Daarna door naar het Hampton in Ottawa west onze slaapplek voor de avond.

We hebben een normale kamer geboekt, maar gevraagd naar een upgrade kregen we gratis een studio omdat we Hilton Gold zijn. Daarnaast natuurlijk de 2 snacks en 2 drankjes die we ook gratis krijgen dankzij de Hilton Gold status. Moe maar voldaan vallen we ook hier weer vroeg in slaap in een heerlijk bedje.